روایت «الکس ناوالنی» از زندگی خودش

گروه فرهنگی: «الکس ناوالنی» سیاستمدار اپوزیسیون روسی که در ماه فوریه در زندان از دنیا رفت، زندگینامه خود را تکمیل کرده که قرار است اواخر امسال منتشر شود.به گزارش ایسنا، انتشارات پنگوئن رندوم هاوس اعلام کرد که خاطرات «الکسی ناوالنی» سیاستمدار فقید روسی، قرار است در پاییز امسال منتشر شود.   رهبر اپوزیسیون روسیه و […]

گروه فرهنگی: «الکس ناوالنی» سیاستمدار اپوزیسیون روسی که در ماه فوریه در زندان از دنیا رفت، زندگینامه خود را تکمیل کرده که قرار است اواخر امسال منتشر شود.به گزارش ایسنا، انتشارات پنگوئن رندوم هاوس اعلام کرد که خاطرات «الکسی ناوالنی» سیاستمدار فقید روسی، قرار است در پاییز امسال منتشر شود.
 

رهبر اپوزیسیون روسیه و مبارز دموکراسی‌خواه، نوشتن کتاب خود را با عنوان «میهن‌پرست» اندکی پس از مسمومیت خود در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. او این کتاب را قبل از مرگ در زندان در سال ۲۰۲۴، با دیکته کردن برخی قسمت‌ها، تکمیل کرد.

«یولیا ناوالنایا» همسر او با ویراستاران همکاری کرده تا این کتاب را به چاپ برساند. او این کتاب را به عنوان «وثیقه‌ای نه تنها برای زندگی الکسی، بلکه برای تعهد تزلزل‌ناپذیر او به مبارزه با دیکتاتوری – مبارزه‌ای که او همه چیز، از جمله زندگی‌اش را برای آن فدا کرد» توصیف و ابراز امیدواری کرده خوانندگان با خواندن این کتاب مردی را که او عمیقا دوست داشت و مردی با صداقت و شجاعت تسلیم‌ناپذیر را بشناسند.

 «میهمن‌پرست» تنها کتاب خاطرات ناوالنی است و به زندگی اولیه او تا ازدواج، حرفه سیاسی و فعالیت‌های او می‌پردازد.ناوالنی که کار خود را به عنوان وکیل آغاز کرد، به برجسته‌ترین مبارز ضددولتی روسیه و جوی‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تبدیل شد. او بنیانگذار «بنیاد مبارزه با فساد» بود و جایزه ساخاروف اتحادیه اروپا را برای «افراد، گروه‌ها و سازمان‌هایی که سهم برجسته‌ای در حفاظت از آزادی اندیشه داشته‌اند» در سال ۲۰۲۱ دریافت کرد.

 در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ناوالنی با اتهام اختلاس محکومیت‌های تعلیقی دریافت کرد، اتهاماتی که به گفته او برای خنثی کردن جاه‌طلبی‌های سیاسی او ساخته شده بود. او در انتخابات شهرداری مسکو در سال ۲۰۱۳ شرکت کرد و با ۲۷ درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت اما از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸ منع شد. او در آگوست ۲۰۲۰ پس از مسمومیت با عامل اعصاب نوویچوک به بیمارستانی در برلین فرستاده شد. ناوالنی پوتین را به عنوان مسئول مسمومیت خود متهم کرد.

در سال ۲۰۲۱، او به روسیه بازگشت و به اتهام نقض شرایط آزادی مشروط در آلمان بازداشت شد. در سال ۲۰۲۲، او در دادگاهی پس از مجرم شناخته شدن به کلاهبرداری در مقیاس بزرگ به ۹ سال در یک زندان فوق امنیتی محکوم شد. ناوالنی در آگوست ۲۰۲۳ به ۱۹ سال زندان دیگر محکوم شد. در ۱۶ فوریه ۲۰۲۴، سرویس زندان روسیه گزارش داد که او در سن ۴۷ سالگی درگذشته است.