افق های درخشان توسعه روستایی و محرومیت زدایی در شهرستان اقلید

فارس_ مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اقلید اهم فعالیت‌های بنیاد مسکن شهرستان را تشریح کرد و اظهار داشت: شهرستان اقلید با توسعه خدمات و محرومیت زدایی یکی از مناطق شاخص ساز در تحول آفرینی و تغییر چهره روستاها ، افزایش انگیزه ماندگاری و کاهش مهاجرت ها است.

کلمه نیوز_ محسن اسلامی دستیابی به اهداف توسعه روستایی در شهرستان اقلید را زاییده همدلی و هم افزایی مدیران دانست و گفت: بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سایه تامین مسکن ایمن، متناسب با توسعه یکنواخت مجتمع های زیستی ، توسعه و هماهنگ مسکن و محیط با رعایت اصول فنی ضمن حفظ هویت و سیمای عمومی روستا و بطور کلی تبلور فیزیکی فرهنگ و اقلیم هر منطقه در مسکن روستایی از جمله اهدافی است که بنیاد مسکن دنبال می کند.

اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: تعداد روستاهای شهرستان اقلید ۷۰ روستا است و تعداد خانوار روستایی این شهرستان ۹ هزار و ۸۴۸ خانوار برآورد شده است ، جمعیت روستا نشین شهرستان اقلید حدود ۳۴ هزار و ۴۰۷ نفر و تعداد خانوار بهره مند از طرح ۵ هزار و ۲۰۰ خانوار است ، درصد خانوار بهره مند به خانوار روستایی نیز ۷۱ درصد است ، در این شهرستان میزان تسهیلات پرداختی ۵۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اقلید از اعطای وام تعمیری به تعداد ۷ فقره به مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض به تعداد ۲۵ فقره به مبلغ ۷۰۰۰ میلیون ریال و همچنین تسهیلات مسکن محرومین به تعداد ۱۲ فقره در این شهرستان خبر داد.

این مقام مسوول ، پرداخت تسهیلات ۲۰۰۰ میلیون ریالی با وام ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض در سطح روستاها به تعداد ۱۲ فقره شامل مسکن محرومین را یکی از عملکردهای شاخص بنیاد مسکن دانست.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اقلید همچنین از اتمام سفت کاری پروژه ۸ واحدی دو معلولین در اقلید و در شهرک امام رضا(ع) خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفرجمعیت به تعداد ۴۷ فقره و روستاهای شهرستان اقلید به تعداد ۲۷۳ فقره از دیگر فعالیت های شاخص در شهرستان اقلید است.

اسلامی ، بازنگری طرح هادی و تهیه مجدد طرح هادی روستاهای رضاآباد،چشمه رعنا ،مهجان، آسپاس، خنجشت، کافتر ،شهرآشوب، پهلوانی، ایگدر، رحمت آباد، زین الدین، عباس آباد، دردانه، میانرود،لاله گون، شهربالا ،خارستان علیا با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال را یکی دیگر از طرح های زیر بنایی در شهرستان اقلید دانست.

وی در ادامه از تملک و واگذاری زمین روستایی به میزان ۱۵۰ قطعه ، مطالعه و ساماندهی سکونتگاهها و بازنگری طرح هادی روستاهای رضاآباد،چشمه رعنا ، مهجان ،آسپاس، خنجشت، کافتر، شهرآشوب، پهلوانی، ایگدر،رحمت آباد،زین الدین، عباس آباد، دردانه ، میانرود، لاله گون، شهربالا،خارستان علیا خبر داد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اقلید ، تملک اراضی ملی در محدوده روستا به مقدار ۱۵ هکتار ، ارائه خدمات فنی ۲۶۵ فقره و پاسخ به استعلامات ۱۱۶ فقره را از فعالیت همکاران بنیاد مسکن در این شهرستان ذکر کرد و گفت: با همکاری اداره ثبت جهت صدور اسناد اماکن روستایی و شهر های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در این شهرستان اقدام شده است ، اجرای طرح هادی در ۲۶ روستا ، تملک ارضی ملی ۴۵ هکتار و واگذاری زمین به تعداد ۵۵ قطعه و همچنین ارائه خدمات فنی و استعلامات ۱۳۰۰۰ فقره نمونه ای از اقدامات بنیاد مسکن در سال گذشته است.