توسعه روستایی و محرومیت زدایی در شهرستان بوانات با مشارکت بنیاد مسکن

فارس_ مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بوانات با گرامی داشت سال جهش تولید و مشارکت مردم بر تداوم توسعه و محرومیت زدایی در این شهرستان تاکید کرد و گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته را ارائه داد و بیان داشت: در سالی که گذشت بنیاد مسکن گام های ارزنده ای در جهت توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان بوانات برداشته است.

کلمه نیوز_ محمود دهقانی با گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام راحل از پرداخت ، ۳۲۰ فقره تسهیلات طرح ویژه با همکاری بانکهای عامل با اعتباری بالغ بر ۹۲۵۰۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

دهقانی در ادامه پرداخت ۸ فقره کمک بلاعوض به واحدهای نیمه تمام احداثی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیون ریال و پرداخت وام حوادث احداثی شهری و روستای به تعداد ۱۲ فقره با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰۰ میلیون ریال را از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن در این شهرستان دانست.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بوانات خاطر نشان کرد: پرداخت کمک بلاعوض معیشتی به تعداد ۵۱ فقره با اعتباری بالغ بر ۴۵۹۰ میلیون ریال و اجرای ۱۹۰۰۰ متر مربع آسفالت ۱۱۳۵ متر مربع زیرسازی و ۲۰۰۰ متر مربع بیس و جدول سنگی را یکی از اقدامات در جهت بهسازی و توسعه معابر در این شهرستان است.

دهقانی ادامه داد: طرح های عمران روستایی در سطح روستاهای منج سفلی – شیدان – بادبر – جوی سفید – سنگبر – سیمکان و قاضی آباد از محل اعتبارات عمرانی به مبلغ ۳۰۱۵۰ میلیون ریال در این شهرستان اجرایی شده است.

به گفته این مسوول تهیه بازنگری طرح هادی روستاهای جوی سفید – دیده بانکی – قاضی آباد و خورکش با اعتباری بالغ بر ۴۵۰۰ میلیون ریال نیز از دیگر طرح های مهم در سال گذشته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بوانات از صدور بیمه نامه جهت منازل مسکونی به تعداد ۱۳۰ فقره خبر داد و گفت: ارائه خدمات فنی و پاسخ استعلامات به تعداد ۱۰۰ فقره پروانه ساختمانی با فعالیت دفتر خدمات فنی و ۱۱ نفر ناظر فعال در سطح روستاها دنبال شده است.

دهقانی خاطر نشان کرد: صدور ۳۴ جلد سند روستایی و ۶ جلد سند شهری، واگذاری ۷ قطعه زمین در سطح روستاهای شهرستان به جوانان فاقد مسکن و انجام امور اسناد مسکن مهر در شهر بوانات به تعداد ۱۵ فقره از دیگر کارکردها در سال گذشته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بوانات همچنین اضافه کرد: در سالی که گذشت بنیاد مسکن انجام پروژه نهضت ملی مسکن در شهر بوانات را کلید زد و ۶ واحد تا مرحله اجرای سقف طبقه اول و کارهای داخلی آنها اجرایی شده است ، بررسی احراز هویت و احراز سکونت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن نیز دنبال شده است ، کل متقاضیان طرح در این شهرستان ۱۶۴۳ نفر است که از این تعداد ۱۱۲۰ نفر بررسی و تائید نهایی شده است و مابقی بعد از پایش اداره راه و شهر سازی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دهقانی همچنین گفت: تعداد ۲۵۶ واحد در فاز ۲دو طبقه و تعداد ۳۵۲ واحد در فاز ۳ و ۴ تخصیص داده شده است. در فاز ۲ تعداد ۱۵۰ واحد عملیات ساخت و ساز را شروع کرده اند از فونداسیون تا اجرای سقف طبقه دوم در حال اجرا است.

این مقام مسوول تملک ۶ هکتار زمین در روستاهای فخرآباد و چنار سوخته و تهیه طرح تفکیکی در روستاهای فخرآباد و چنار سوخته را نیز از طرح های شاخص در شهرستان بوانات ذکر کرد.