مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

مبارزه با آفت ملخ‌ بومی در ۲۰۰ هکتار از اراضی اصفهان اجرا شد

اصفهان_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اجرای طرح مبارزه با آفات نباتی از جمله ملخ‌های بومی در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی شمال و جنوب استان خبر داد.

منصور شیشه‌فروش افزود: این طرح در مناطقی از جمله سمیرم، کاشان و تیران و کرون با تلاش گروه‌های حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اجرا شد.

وی همچنین اظهار داشت: تا این زمان هیچ گزارشی مبنی بر ورود ملخ‌های صحرایی به اراضی مناطق مختلف استان گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به انجام عملیات پایش ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های مناطق مختلف استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: این پایش‌ و مراقبت‌ها مانع از شیوع آفات نباتی در اراضی استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت حدود ۲ ماهه امسال پایش سن غلات و گندم در سطح ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی استان توسط کارشناسان مبارزه مدیریت حفظ نباتات استان به‌منظور حفظ محصولات کشاورزی در برابر آفات انجام شد که ۴۵ هزار هکتار از اراضی توسط پهباد و مابقی اراضی با وسایل دیگر سمپاشی شد.

شیشه‌فروش افزود: همچنین مبارزه با علف‌های هرز در سطح حدود ۵۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان انجام شده است.

وی همچنین به پایش یکهزار هکتار از اراضی استان برای مبارزه با آفت “پروانه گربه نوروزی” و “پروانه رگبال سیاه” که به درختان آسیب می رساند اشاره کرد و گفت: این آفات در اوایل بهار ظاهر می‌شود.

وی همچنین به برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی برای مبارزه با سن غلات، جوندگان زیان آور کشاورزی، آتشک درختان و مگس مدیترانه‌ای اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: سال گذشته پنج میلیارد تومان اعتبار به جهاد کشاورزی برای مبارزه در بیش از ۲۰۰ هزا رهکتار از اراضی استان داده شد که امسال هم به همین شکل اقدام می شود.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است؛ تولید سالانه انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی، صیفی و گیاهان زینتی استان اصفهان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی استان اصفهان نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است؛ مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.