محاکمه ۹ واحد تولید مصالح ساختمانی متخلف در خوزستان

خوزستان - مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: ۹ واحد تولیدی متخلف تولید مصالح ساختمانی در استان شناسایی و محاکمه شدند.

کلمه نیوز – علی داوودی مدیر کل استاندارد خوزستان در خصوص پرونده این تعداد واحد تولیدی متخلف اظهار داشت: طی بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل از واحدهای تولیدی استان، ۹ واحد که تولید کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد گواهینامه و یا مغایر با استاندارد ملی داشتند شناسایی و به کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد واگذار برای بررسی و محاکمه واگذار شدند. از این تعداد سه واحد تولیدی تا زمان دریافت گواهی استاندارد پلمب شدند.

داودی افزود: با نظر قاضی کمیسیون، تذکر و اخطار کتبی به این واحدها ارائه شد و تولیدکنندگان ملزم به ارائه تعهد ثبتی مبنی بر عدم تکرار تخلف و تولید کالا منطبق با استاندارد شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲ واحد تولیدی دیگر نیز ملزم به پرداخت جریمه نقدی معادل ۲ برابر فروش محصول مغایر با استاندارد اجباری به حساب خزانه دولت شدند و واحد تولیدی متخلف دیگر نیز به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی تاکید کرد: اداره کل استاندارد همواره در کنار تولیدکنندگان است اما در مقام اجرای قوانین و احقاق حقوق مصرف‌کنندگان از هیچگونه تخلفی چشم‌پوشی نمی‌کند.

بر اساس اعلام اداره کل استاندارد خوزستان بیشترین میزان تخلف در تولید کالای مغایر استاندارد اجباری استان در صنف مصالح ساختمانی است.