بازدید حدود ٨ هزار نفر از جاذبه‌های بندری و دریایی بندر امام خمینی(ره)

خوزستان - مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: حدود ٨ هزار نفر از جاذبه‌های بندری و دریایی مجاز زیر نظر این اداره کل بازدید کردند.

کلمه نیوز – ابوطالب گرایلو مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار داشت: به دنبال تمهید امکانات و شرایط ایمن برای بهره‌گیری از جاذبه‌های بندری و دریایی مجتمع بندری امام خمینی و گردشگاه‌های دریایی مجاز اطراف آن، نزدیک به ٨ هزار نفر از مهمانان نوروزی و گردشگران تا روز سوم فروردین از این اماکن بهره‌مند شدند.

این مقام مسئول افزود: به دنبال استقبال مهمانان نوروزی و گردشگران دریایی از جاذبه‌های بندری و دریایی که با تمهیدات و اقدامات این اداره کل ایمن‌سازی و مهیا شده است، بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب بازدید از اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی و نزدیک به یکهزار نفر نیز به وسیله گشت با قایق موتوری در اماکن مجاز گردشگری موفق به بهره‌گیری از آن شدند.

گرایلو ادامه داد: استقرار تیم‌های امداد و نجات دریایی در گردشگاه‌های دریایی در پارک ساحلی بندر امام خمینی و مجیدیه ماهشهر و همچنین استقرار شناور‌های ناجی و همیار ناجی، نیرو‌های ناجیان غریق اداره کل در همه مدت فعالیت قایق‌های تفریحی در محل‌های گردشگری دریایی مجاز از اهم این اقدامات برای ارتقاء ایمنی گردشگاه‌های دریایی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: علاوه بر این اقدامات، جلیقه و حلقه نجات میان قایق‌های گردشگری دریایی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در کنار این اقدامات برای ارتقای ایمنی گردشگری دریایی، در مبادی ورودی مجتمع بندری امام خمینی نیز، با برپایی ستاد استقبال از مهمانان نوروزی، بسته‌های فرهنگی نوروزی به بازدیدکنندگان از این مجتمع بندری طی تعطیلات نوروزی ارائه می‌شود.