با حضور مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش؛

نشست شورای همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

هرمزگان/ کلمه نیوز-نشست شورای همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان هرمزگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش،  محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در سالن کنفرانس کانون فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات مقام معظم رهبری و وزیر آموزش و پرورش است گفت: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد که مورد تاکید و مقبول مقام معظم رهبری نیز است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی شکل گرفت

دبیر ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در  حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمیتوانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد خاطرنشان کرد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ کن، تلاش و کوشش کن خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثرگذار نمود.
وی ادامه داد: اگر در بین دانش آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

طرح های متنوعی در آموزش و پرورش در راستای تقویت مبانی اعتقادی و ایمانی دانش آموزان اجرا می شود

این مقام مسئول ادامه داد: طرحهای امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می شود.
حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان نیاز امروز است به گونه ای که  پیوند بین مدرسه، مسجد و خانواده از مواردی است که به جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می شود.


مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید سازو کارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.
وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون، افزود: باید جلسات گفت و گو، مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.
حجت‌الاسلام نیکزاد تصریح کرد: با اجرای طرح های همچون طرح “روشنا” و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسایل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت آموزشی استان هرمزگان گفت:آموزش و پرورش هرمزگان با ۲۳ منطقه آموزشی در ۱۳ شهرستان استان به ۴۳۰ هزار دانش آموز خدمات آموزشی ارایه می دهد.

محمد قویدل با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان گفت: راه اندازی مدارس وابسته به حوزه در دستور کار است و تا مهرماه سال جاری حداقل ۲۰ مدرسه وابسته به حوزه در مقاطع مختلف در استان هرمزگان ایجاد خواهد شد که امیدواریم نقشی در ترویج بیشتر فرهنگ ایرانی-اسلامی داشته باشیم.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و بوموسی اختصاص داده شده است و از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزیره بوموسی اختصاص داده شده است.

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، بر ضرورت همکاری متقابل این دو نهاد برای تربیت نسلی مومن و انقلابی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان بیش از هر چیز به دنبال هویت دینی و ملی ما هستند، گفت: ما باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آنها یادآور شویم و مبلغان را برای حضور در بین دانش آموزان توانمند سازی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس همچنین بر لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای مبلغان و طلاب شاغل در آموزش و پرورش تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با اشاره به همکاریهای بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این خصوص عنوان کرد: تهیه نقشه راه، کار را برای ما سهل‌تر خواهد کرد و باید نقشه راه را برای همکاری متقابل تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه ایمان در سایه تربیت حاصل می‌شود افزود:میبایست در گام دوم انقلاب نسلی همتراز با این چشم انداز تربیت کنیم و همچنین هویت یابی و  بازیابی هویت دینی و ملی دانش آموزان از وظایف اصلی ماست.

وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های فراوان قرانی در آموزش و پرورش تقویت دارالقران های دانش اموزی را گوشزد نمود.

این مقام مسوول علاوه بر ذکر این نکته که در بحث مهارت های اعتقادی ، ارتباطی از  ظرفیت روحانیت استفاده شود خواستار توانمند سازی مبلغان در آموزش و پرورش با برگزاری دوره های مهارتی، آموزشی و ضمن خدمت در جهت نیل به اهداف شد.

پایان خبر/