با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد؛

بهره برداری از پروژه مرکز تصویربرداری MRI دولتی کازرون در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)

فارس_ پروژه MRI دولتی کازرون در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با تامین اعتبار خرید دستگاه از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت و با مشارکت «سعید قناعتی» نیکوکار عرصه سلامت و به نیابت از مادر مرحوم خود بانو «صدیقه باقری نژاد»، به بهره برداری رسید.

کلمه نیوز_ دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه در این آئین که صبح امروز، بیست و نهم فروردین، در آستانه آغاز هفته ملی سلامت برگزار شد؛ ابتدا با اشاره به حملات موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی، از این اقدام قاطع تقدیر کرد و آن را نشانه عزت ایران و اسلام دانست و گفت: با بهره مندی از علم، عمل و اخلاص، امروز ایران به عنوان یک ابر قدرت در سطح جهان شناخته می شود.

او در ادامه به پیشینه و توانمندی های شهرستان کازرون اشاره کرده و افزود: شهرستان کازرون از گذشته از مشارکت خیرین در حوزه های مختلف و به ویژه حوزه سلامت برخوردار بوده و این یک افتخار برای مجموعه دانشگاه به حساب می آید.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، این مشارکت و همراهی خیرین در پیشبرد اهداف این حوزه را موجب افزایش احساس مسوولیت و رسالت مجموعه سلامت استان برای توسعه همکاری ها در مسیر ارتقای امر سلامت در فارس عنوان کرد.

دکتر حسینی راه اندازی این دستگاه MRI دولتی را از جمله نیازهای مجموعه سلامت شهرستان کازرون برشمرد و نسبت به بهره برداری از این خدمت با هدف افزایش دسترسی و رفاه حال مردم شهرستان کازرون به عنوان یکی از قطب های سلامت استان، ابراز خرسندی کرد.

اعلام آمادگی مجموعه دانشگاه برای راه اندازی دانشکده علوم پزشکی کازرون با هدف توسعه توانمندی های این شهرستان در حوزه سلامت و تقویت بومی سازی خدمات در این حوزه و با همکاری و حمایت مسوولان شهرستان برای تامین زیرساخت های موردنیاز، از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آئین افتتاح این خدمت جدید بود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد صباحی» امام جمعه شهرستان کازرون نیز بهره برداری از این خدمت با مشارکت «سعید قناعتی» نیکوکار عرصه سلامت به نیابت از مادر خود مرحوم «باقری نژاد» را گامی در راستای رفاه مردم شهرستان با وحدت و همدلی دانست که ثواب و ثمره اخروی آن همواره محفوظ خواهد بود.

«فریدون عباسی دوانی» نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین، با بیان اینکه مدیران حوزه سلامت استان با ایثار و متعهدانه، توسعه خدمات این حوزه را دنبال می کنند، مهم ترین دغدغه های مردم شهرستان کازرون را در حوزه سلامت مطرح کرد.

«محمدعلی بخرد» فرماندار شهرستان کازرون، دیگر سخنران این آئین بود که با اشاره به همکاری های سازنده خیرین شهرستان کازرون در تمامی عرصه ها، نسبت به تعامل مردم و نیکوکاران این شهرستان در ارتقای خدمات سلامت محور در کازرون، ابراز امیدواری کرد.

همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون با قدردانی از «سعید قناعتی» نیکوکار عرصه سلامت شهرستان به پاس مشارکت در بهره برداری از این خدمت جدید در کازرون به نیابت از مادر خود، ایثار و نیکوکاری را یک فرهنگ اصیل و یک مسلک اسلامی در کشور ما عنوان کرد که در طول تاریخ وجود داشته است.

دکتر «محسن معینی» دوران بحران کرونا را از جمله مصادیق این امر برشمرد که در شهرستان کازرون، مشارکت مطلوبی از سوی خیرین برای مقابله با مشکلات این دوران صورت گرفت.

مرکز تصویربرداری MRI بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) کازرون در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع، با صرف قریب به هفت میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی، سیستم سرمایش، برق کشی کل ساختمان و خرید کامل تجهیزات این مرکز از سوی «سعید قناعتی» نیکوکار عرصه سلامت شهرستان به نیابت از مادر خود، مرحوم بانو «صدیقه باقری نژاد»، همچنین تامین قریب به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت برای خرید دستگاه، صبح امروز به بهره برداری رسید.

دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه، مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه در این برنامه رئیس دانشگاه را همراهی می کردند.