استاندار کرمانشاه:

برگشت بودجه هیچ دستگاهی برای استانداری قابل پذیرش نیست

کرمانشاه - کلمه نیوز - استاندار كرمانشاه با بيان اينكه هيچ دستگاهي حق ندارد حتي يك ريال از اعتبارات استان را برگشت بزند، گفت: اخیرا 60 ميليارد تومان از اعتبارات استان به خاطر كم كاري مديري در حال برگشت بود كه سريعاً مانع از انجام اين كار شديم زيرا اعتقاد داريم كه استان كرمانشاه با توجه به مشكلات خاص خود بايد تمام اعتباراتش را جذب كند و تلاش خود را براي جذب اعتبارات بيشتر نيز بكار گيرد.

“بهمن امیری مقدم” امروز شنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی آبرسانی به شهر کرمانشاه، تصریح کرد: طی ماه های گذشته توجه و برنامه ریزی های لازم را به حل مشکل آب شرب کرمانشاه به عنوان یکی از اولویت های کاری مهم قرار دادم و به همین منظور این قرارگاه در راستای تسریع بر حل و رفع موانع پیش روی پروژه و بررسی دقیق آن تشکیل شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه طی همین مدت اقدامات بسیار خوبی برای حل مشکل آبرسانی به شهر کرمانشاه صورت گرفته که همین مدل کار نیز باید برای دیگر شهرستان هایی که مشکل کم آبی دارند، اجرایی شود.

مقام ارشد استان با بیان اینکه در خصوص انتقال آب و حل مشکل کم آبی شهر کرمانشاه یک کار بسیار موثر و خوب انجام شده است، خواستار تداوم و استمرار این تلاش ها برای حل نهایی مشکل قحطی آب در بعضی از مناطق کرمانشاه شد.

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه طی چند ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی برای حل مشکل انتقال آب و رفع مشکلات تامین آب شرب شهر کرمانشاه صورت گرفته است و حل این مشکل یک الگوی کاری برای اجرای دیگر پروژه هاست که بزودی هم با افتتاح تصفیه خانه غدیر و انتقال آب از سد گاوشان مشکلات قطعی و کم آبی شهر کرمانشاه تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

وی نوع عملکرد و تلاش در قرارگاه عملیاتی آبرسانی به شهر کرمانشاه را یک الگوی کاری برای انجام دیگر پروژه ها و طرح ها در استان عنوان کرد و گفت: هر گونه همکاری و هماهنگی بین دستگاه ها منجر به بهره وری و تسریع در حل مشکلات می شود که از همه دستگاه ها می خواهیم این نوع الگو را در اجرای برنامه های خود قرار دهند و با تعامل و همفکری با یکدیگر در راستای حل مشکلات اقدام کنند.

مقام عالی استان همچنین خواستار انجام یک برنامه ریزی دقیق برای حل مشکلات باغات استان در خصوص مسائل کم آبی شد و برخورد با چاه های غیر مجاز به صورت یک کار ویژه شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هیچ دستگاهی حق ندارد حتی یک ریال از اعتبارات استان را برگشت بزند، گفت: چند وقت گذشته ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات استان به خاطر کم کاری مدیری در حال برگشت بود که سریعاً مانع از انجام این کار شدیم زیرا اعتقاد داریم که استان کرمانشاه با توجه به مشکلات و مسائل خود باید تمام اعتبارات خود را جذب کند و تلاش خود را برای جذب اعتبارات بیشتر نیز بکار گیرد.

وی بیان داشت: در جلسه ای که با مجمع خیرین کشور داشتیم مقرر شد که با همکاری این عزیزان مشکلات کم آبی بیش از ۶۰ روستا در استان حل شود بنابراین دستگاه های ذیربط نسبت به پیگیری این موضوع و استفاده از توان مجمع خیرین سریعاً اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه در پایان با بیان اینکه فرمانداران موظف هستند که وجود هر گونه معارض در بحث اجرای طرح های آبرسانی را رفع کنند، گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد که در جهت اجرای طرح های آبرسانی مانعی ایجاد کند زیرا این موضوع از مهمترین اولویت ها در استان است.