۱۰ درصد از برق مورد نیاز صنعت مشمول محدودیت مصرف شد

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال از ۶۳۰ هزار مگاوات برق مورد نیاز صنعت برق در کشور تنها ۱۰ درصد مشمول محدودیت ها و طرح‌های مدیریت مصرف شده است و ۵۸۰ هزار مگاوات برق دیگر برای بخش صنعت به صورت مستمر در حال تامین است.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق ظهر امروز طی تماس تصویری در همایش سندیکای برق خراسان، بیان کرد: در این تابستان محدودیت‌ها به گونه‌ای نبوده که فشار زیادی بر صنعت وارد شود و تلاش شده است تا با توسعه ظرفیت‌ها، حتی نیازی به اعمال مدیریت مصرف و محدودیت نباشد و شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که تولید مناسبی در حوزه برق صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: در این راستا توسعه زیرساخت‌ها به ویژه افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور به میزان ۶ هزار مگاوات در دستور کار قرار گرفت که تاکنون از این میزان چهار هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی و یا شبکه انتقال جدید ایجاد شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال از ۶۳۰ هزار مگاوات برق مورد نیاز صنعت برق در کشور تنها ۱۰ درصد مشمول محدودیت‌ها و طرح‌های مدیریت مصرف شده است و ۵۸۰ هزار مگاوات برق دیگر برای بخش صنعت به صورت مستمر در حال تامین است.

رجبی مشهدی ادامه داد: هشت درصد از موارد مزبور که مشمول طرح‌های مدیریت مصرف قرار گرفته‌اند، صنایع بزرگ در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی کشور هستند که در این راستا در توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت، محدودیت‌هایی به میزان یک تا دو روز در هفته برای آنان ایجاد شده، به نحوی که خللی در نیاز بازار کشور به محصولات آنها به وجود نیاید.

بیش از ۹۰ درصد تاسیسات برق در کشور تولید می شود

حسین محمودی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان نیز در این همایش گفت: امروز به همت نیروهای توانمند و متخصص در حوزه صنعت برق به نقطه ای رسیدیم که بیش از ۹۰ درصد تاسیسات برق در کشور تولید می شود.

وی اظهار کرد: در گذشته صنعت برق دچار مشکلاتی بود اما امروز به همت نیروهای توانمند و متخصص در حوزه صنعت برق به نقطه ای رسیدیم که بیش از ۹۰ درصد تاسیسات برق در کشور تولید می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان، یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی با وجود تحریم ها را تربیت نیروی انسانی توانمند دانست و افزود: متاسفانه برخی با سیاه نمایی می خواهند این پیشرفت ها را کوچک نشان دهند.

وی ضمن‌حمایت از ظرفیت های به وجود آمده در حوزه برق اظهار کرد: ما نسبت به این توانمندی که به همت انقلاب اسلامی و نظام علی رغم مشکلات به وجود آمده است، وظیفه حمایت داریم که به دو صورت می تواند باشد، حمایت معنوی به این صورت که در فرایندهای عملیاتی و حوزه های کاری و طرح ها حداکثر حمایت را داشته باشیم.