مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، شهر مشهد و یازده شهر استان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

دکتر محمد پهلوان کاشی مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر مشهد، بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، جوین، چناران، رشتخوار، صالح آباد، قوچان، کاشمر، کلات، کوهسرخ در وضعیت زرد، گناباد در وضعیت نارنجی، خلیل آباد در وضعیت قرمز و سایر شهرهای استان خراسان رضوی در شرایط آبی قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: دریافت واکسن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از حضور در دورهمی ها بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می شود.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی یک روز گذشته بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بیمارستان ها و یا مراکز منتخب کرونا مراجعه کردند خاطر نشان کرد: تمامی سطوح خدمات رسانی در حوزه های بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند و عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر۱۷۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۶ نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند تصریح کرد: طی یک روز گذشته۷۷ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که۷۲ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان را ۲۹نفر عنوان کرد که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۴ بیمار است.