سرانه آرد مصرفی در خوزستان پایین‌تر از میزان مصرفی است

خوزستان - معاون استاندار خوزستان گفت: برای کاهش صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها باید سرانه تخصیص آرد به خوزستان افزایش یابد.

کلمه نیوز – آقارضا فتوحی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در کارگروه تنظیم بازار استان ضمن در خواست افزایش سرانه آرد استان اظهار کرد: سرانه آرد خوزستان کمتر از میزان مصرفی در استان است و همین موضوع باعث تشکیل صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها شده است.

وی افزود : با توجه به اینکه استان خوزستان در ماه‌های مختلف سال پذیرای مهمانان نوروزی، اربعین، زائرین عتبات عالیات، راهیان نور، جمعیت پنهان کارگری و… است و نیز با توجه به افزایش مصرف نان سنتی نیازمند افزایش سهمیه آرد در استان هستیم.

فتوحی با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای خرید و تأمین میوه عید نوروز از هم اکنون عنوان کرد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته بهتر است هیچ نهاد دولتی در خرید و فروش میوه شب عید دخالتی نداشته باشد و فقط توسط دستگاه‌های نظارتی، بر بازار نظارت داشته باشد.

وی افزود: اتحادیه‌های تعاون روستایی برای استان‌ها خرید و تقسیم شهرستانی میوه شب عید را به میزان نیاز انجام داده و خود پاسخگوی مازاد یا کمبود میوه باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت تامین مرغ در بازار استان گفت: قیمت مرغ در حال حاضر پائین‌تر از نرخ مصوب است و با افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در استان، نیاز است که شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره سازی مرغ انجام دهد و البته باید در تامین نقدینگی این شرکت نیز کمک سود.

وی همچنین در این نشست خواهان تعیین تکلیف نهاده‌های موجود در بندر امام خمینی (ره) و تامین ارز این نهاده‌ها شد.

در خوزستان سه هزار نانوایی وجود دارد وسرانه مصرف آرد به ازای هر نفر در سال هفت کیلوگرم است.