بازرس کل ویژه خوزستان:

نگاه سازمان بازرسی، الویت بندی مسائل کلان برای رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان است 

خوزستان - این مقام مسئول گفت: اگر در اجرای قوانین، وظایف و تکالیف قانونی حسن جریان امور نباشد، سازمان بازرسی با پیشنهاد، پیگیری و اعلام آن سوءجریان‌ها موجبات حسن جریان امور را فراهم می‌کند.

کلمه نیوز – محمد آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان در این نشست به پاره ای از وظایف این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم دبرخواسته از خواست مردم است و اتفاق نظری که در سطح سران سه قوه برای رفع مشکلات کشور است، اهمیت دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: نگاه بازرسی، اولویت بندی مسائل کلان، کارشناسی مسائل و ارجاع به دستگاه مربوطه برای رسیدگی سریع مسئولان امر است.

آقاجری با بیان اینکه مسئله رعایت قوانین مورد توجه ما است، اظهار کرد: اگر در اجرای قوانین، وظایف و تکالیف قانونی حسن جریان امور نباشد، سازمان بازرسی با پیشنهاد، پیگیری و اعلام آن سوءجریان‌ها موجبات حسن جریان امور را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول‌ تصریح کرد: سازمان بازرسی یک دستگاه نظارتی است که بر عملکرد مدیران و مسئولان دولتی نظارت می‌کند. این نظارت یا از طریق خوداظهاری‌ها و گرفتن اسناد و مدارک از مسئولان انجام می‌شود یا بر اساس اعزام هیئت‌های بازرسی به دستگاه‌های مشمول بازرسی انجام می‌گردد که در این حالت عملکردی که مدیران، مسئولان و کارکنان آنها داشته‌اند، بررسی و با قوانین و مقررات تطبیق داده می‌شود.

آقاجری گفت: در سال جاری ۱۵ بازرسی برنامه ای در محورهای ارتقای سلامت، تراز مالیاتی، بهداشت غذا، ‌شهرداری ها و برخی پتروشیمی ها داشته ایم. گزارش ها برای اصلاح یا لحاظ شدن جرایم و اعلام تخلفات است که پیشنهادات به دستگاه های مربوطه اعلام میشود و ارگان مربوطه موظف است ظرف ۱۰ روز اجرا کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در مبحث متروپل هیات تخصصی ما سال گذشته در آنجا مستقر شده بود و گزارشات خود را در این خصوص ارائه کرد.

وی‌ افزود: اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های دولتی و مسئولان به سمع و نظر مردم رسانده شود چرا که مردم باید بدانند اگرچه تخلفی رخ می‌دهد یا کم کاری وجود دارد، دستگاه‌های مربوطه بی توجه نیستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.