انهدام باند اسکیمر توسط پلیس فتا خوزستان

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: از تلفن همراه یکی اعضای باند اسکیمر اطلاعات ۲۰ هزار و ۹۹۶ کارت بانکی به همراه رمز کشف شد.

کلمه نیوز – علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار کرد: به دنبال مراجعه تعداد مالباخته در خصوص برداشت غیرمجاز از حسابشان علیرغم همراه داشتن کارت بانکی، کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار فنی تخصصی شبانه‌روزی رد یکی از عاملان برداشت غیرمجاز را در شهرستان اهواز شناسایی و پس از هماهنگی قضائی و رصد اطلاعاتی حین مانده‌گیری از کارت بانکی شهروندان از دستگاه خودپرداز طی عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به کشف ۹۰ کارت بانکی خام به همراه رمز عبور شکات، اضافه کرد: در ادامه تحقیقات موشکافانه پلیس سه نفر همدست این کلاهبردار که در استان‌های قم و کرج اقدام به تبدیل وجوه شکات به طلا می‌کردند را شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در دو عملیات منسجم آن‌ها را دستگیر کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از متهمان که در کار جعل اسکناس فعالیت گسترده داشت در بازرسی از مخفیگاه او تعداد زیادی لوازم برش کاغذ،انواع رنگ، کاغذ و رول نخ پول و … کشف شد.

وی عنوان کرد: در تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شد سرکرده باند با تهیه یک دستگاه اسکیمر(کپی کارت) و راه‌اندازی یک دکه اقدام به کپی برداری کارت بانکی شهروندان می‌کرد به گونه‌ای که در تلفن همراه او اطلاعات دو هزار و ۹۹۶ کارت بانکی به همراه رمز مربوطه یافت شد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با توصیه به شهروندان در این خصوص که باید از اعلام رمز کارت بانکی به فروشندگان خودداری شود، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.