رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان اصفهان خبر داد؛

فعال بیش از ۵هزار دفتر بیمه در استان اصفهان

اصفهان_ رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان اصفهان گفت: در گزارش آماری سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان فروش محصولات بیمه‌ای داشتیم که ۷۰ درصد آن صرف خسارات شده است.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان اصفهان گفت: در گزارش آماری سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان فروش محصولات بیمه‌ای داشتیم که ۷۰ درصد آن صرف خسارات شده است.

علیرضا سمائی با رد نگاه برندی در بیمه و تاکید بر رسالت حمایتی شرکت‌های بیمه، اظهار کرد: نگاه‌ ما نگاه برندی نیست و دیدگاهی برای توسعه صنعت بیمه داریم. معمولا این صنعت مظلوم واقع می‌شود. شاید فکر کنند صنعتی برخوردار است، اما این‌گونه نیست. رسالت ما حفاظت از منابع مالی و جانی است و هر قسمتی اگر پشتوانه بیمه نداشته باشد، نمی‌تواند ادامه دهد.

وی افزود: گاهی افراد آسیب‌دیده عزت نفس‌شان از بین می‌رود. حوادثی رخ می‌دهد که اصلاً قابل تصور یک در میلیون نیست. وقتی تا این حد آسیب‌پذیر هستیم، چطور می‌توان از بیمه‌هایی مانند بیمه عمر و حوادث راحت گذشت و خانواده را تحت پوشش بیمه قرار ندهیم.

سمائی یادآور شد: شرایط در حال حاضر با گذشته متفاوت است. به‌عنوان مثال برای تامین یک جهیزیه معمولی بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد لازم است. کسی که این هزینه را کرده و می‌داند حادثه در یک قدمی او است، با خرید بیمه خیال خود را راحت می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان اصفهان در خصوص مجموعه بیمه توضیح داد: فعالیت‌های بیمه به ۳ بخش شعب سرپرستی، شبکه فروش و شبکه خدمات پس از فروش و ارزیابی خسارت تقسیم می‌شود. شبکه فروش بر اساس ماهیت کاری که انجام می‌دهند طیف‌هایی دارند. برخی نمایندگی برندهای مختلف را دارند و محصولات خاص آن شرکت را می‌فروشند.

او ادامه داد: طیف دیگر کارگزاران هستند که از یک برند خاص فروش نمی‌کنند. کد رسمی را از بیمه مرکزی گرفته و با تمام شرکت‌های بیمه کار می‌کنند. طیف دیگر هم فروشندگان بیمه عمر هستند که این برند شرایط و نوع خاصی دارد.

بیمه تخصصی بورس برای سرمایه‌گذاری بدون ریسک

سمائی با بیان اینکه هر ساله با توجه به تحولات اقتصادی کشور، محصولات بیمه نیز ترمیم می‌شوند، افزود: برخی شرکت‌ها بیمه عمری تعبیه کرده‌اند که منطبق بر بورس است. یکی از بیشترین چالش‌های اقتصادی کشور که آسیب زیادی وارد کرد، بورس بود.

او ادامه داد: در این نوع بیمه عمر افرادی در قالب یک تیم خبره در حوزه بورس، سبدگردانی و سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند با این شرط که در بدترین حالت، اصل پول دچار ضرر نشود.

بیمه تنها صنعت چند وجهی است

سمائی در خصوص نمایندگی‌های فروش و دفاتر فروش در اصفهان، اعلام کرد: ۵ هزار و ۳۷۴ دفتر نمایندگی از برندهای مختلف در استان اصفهان مستقر هستند که خارج از بحث پشتیبانی، اشتغالزایی صنعت بیمه را به خوبی نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: سازمان‌ها یا تولیدی و یا خدمات‌رسان هستند، تنها صنعتی که چند وجهی است، صنعت بیمه است. این صنعت بخش حمایتی، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود. مثلا در یک حادثه برای جان یک انسان، ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بیمه لحاظ می‌شود، سوال این است بیمه با دریافت ۴ میلیونی چه طور می‌تواند این مبلغ را پرداخت کند. شرکت‌های بیمه‌ای معجزه می‌کنند. یک تیم کار کشته سرمایه‌گذاری در حال فعالیت است و همه شرکت‌های بیمه بدون استثنا یک تیم اقتصادی و سرمایه‌گذاری دارند.

فروش ۶ میلیاردی محصولات بیمه در سال۱۴۰۰ اصفهان

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در گزارش آماری سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان فروش محصولات بیمه‌ای داشتیم. این در حالی است که استانداری با ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان استان را مدیریت کرده است. نزدیک به ۷۰ درصد این مبلغ را صرف خسارات کرده‌ایم. پس نمی‌توان قبول کرد که کسی بگوید به شرکت‌های بیمه اعتماد نمی‌کنیم.