جلب رضایت مردم بالاترین هدف پلیس است

فرمانده انتظامی استان خوزستان در نماز جمعه امروز گفت: جلب رضایت مردم بالاترین هدف پلیس است و افتخاری بالاتر از این نیست که خادم مردم باشد.

کلمه نیوز – سردار سید محمود میرمیضی فرمانده انتظامی استان خوزستان قبل از شروع خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته انتظامی در مصلی مهدیه شهرستان اهواز ضمن عرض سلام و تبریک هفته انتظامی و حلول ماه ربیع الاول و میلاد مسعود حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: بسیار خرسندم که توفیقی حاصل شد در هفته انتظامی خدمت شما مردم عزیز برسم و همچنین عرض تشکر می کنم از امام جمعه شهرستان اهواز و کارکنان ستاد اقامه نماز جمعه که این فرصت رو در اختیار بنده قرار دادند تا چند کلامی در خدمت شما مردم فهیم باشم.

وی افزود: هفته انتظامی از ۱۳ مهر ماه شروع شده و تا ۱۹ مهر ماه ادامه خواهد داشت، در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح ملی و استانی پیش بینی شده است که برخی روز گذشته و امروز اجرا شده و بقیه در روزهای آتی اجرا خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به شعار هفته انتظامی که شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار است گفت: شعارهایی که در هفته انتظامی گفته می‌شود هم پشتوانه نظری دارد و هم پشتوانه علمی، و با توجه به شرایط زمانی و مکانی و برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری است لذا شعارهای هفته انتظامی عموماً شامل این مفاهیم است: رعایت حقوق شهروندی، تکلیف شهروندی، دانش محوری، قانون مداری، مشارکت و در نهایت ولایت مداری است لذا این شعار مربوط به یک هفته نیست بلکه شعار مربوط به کل سال می‌شود و این شعار به عنوان چراغ راهیست برای مجموعه انتظامی کل کشور.

این مقام مسئول اظهار داشت:در چند سال اخیر ما یک سری اقدامات تحولی داریم که مبتنی است بر جامعه محوری، استخدام، به کارگیری فناوری نوین، بازخوانی نقشه ها و سهم اقشار مختلف مردم و سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در امنیت است.

سردار میرفیضی ضمن ارائه توضیح بیشتر در خصوص تبیین شعار هفته انتظامی اظهار داشت: اگر بخواهیم پلیس خدمتگزار را در یک کلمه خلاصه کنیم می شود پلیس در محور ولایت.

وی افزود: ما ماموریت‌های خود را در سه مؤلفه ترسیم می‌کنیم: ۱ – بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ۲- بر اساس وظایف ذاتی پلیس۳ – بر اساس مطالبات مردم، لذا برای رسیدن به این سه مولفه پلیس چند اقدام مهم را در دستور کار خودش قرار داده: ۱- اولویت با تولید امنیت نرم‌افزاری است نه سخت افزاری ۲- روز آمدی و هوشمندی است ۳ – سرعت و دقت در صحت عمل ۴- تقدم پیشگیری بر برخورد ۵- توسعه ظرفیت‌های تعاملی با سایر قسمت‌هایی که در تولید امنیت باید پاسخگو باشند مهمترین موضوعی که در راهبر شعار امسال وجود دارد رعایت قانون و قانونگذاری است که در کنارش خدمتگزاری است.

فرمانده انتظامی استان گفت: ما برای امسال دو موضوع را در دستور کار خودمان قرار دادیم: یکی گشت هوشمند و فوریت‌های پلیسی و دوم ارائه کروکی‌های الکترونیکی و به روز که تا پایان سال محقق خواهد شد.

سردار میرفیضی در خصوص عملکرد شش ماهه پلیس استان خوزستان گفت: در حوزه سلاح و مهمات بیش از یک هزار و ۸۵۰ سلاح و بیش از ۵۲ هزار فشنگ کشف شده و در این رابطه یک هزار و ۴۰۰ نفر دستگیر و ۱۶ باند که در خصوص تهیه و توزیع سلاح نقش داشته‌اند متلاشی شده‌اند.
در حوزه تیراندازی‌ها ۷۰ درصد از تیراندازی‌هایی که در سطح استان به وقوع پیوسته شناسایی و تحویل مقامات قضائی شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۵ تیم شبکه سازی شده از اراذل و اوباش گفت: در حوزه سرقت‌ها ۱۰ درصد کاهش وقوع و ۱۰۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان در حوزه مواد مخدر اظهار داشت: طرح‌های ما درحوزه مواد مخدر ۲۶ درصد افزایش داشته و حاصل آن کشف ۴ هزار و ۱۴۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر بوده که این افراد شامل خرده فروش، معتادین متجاهر و در کنارش فروشندگان عمده هستند که نسبت به سال گذشته در حوزه معتادین ۲۵ درصد و در حوزه خرده فروشان ۳ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم.

در حوزه امنیت اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق بیش از یک هزار و ۹۵۵ پرونده تشکیل و ۵۰ باند متلاشی شده که ارزش ریالی آن ۷۹۰ میلیارد تومان است و ۱۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است و یک هزار و ۵۰۶ خودرو در این رابطه توقیف شده است. بنده از بین پروندهای مختلف فقط به یک فقره پرونده زمین خواری بعنوان اقدام شاخص اشاره می کنم و آن هم کشف ۳ و نیم میلیون متر مربع زمین به ارزش ۵۶۶ میلیارد تومان بوده که کشف گردیده و به بیت المال بازگردانده شد.

سردار میرفیضی به تشکیل بیش از ۳ هزار پرونده در پلیس فتا و کشف ۹۰درصد آنها اشاره داشته و افزود: در حوزه مشاوره و مددکاری بیش از ۳۶ هزار پرونده به بخش مشاوره ارجاع شده که ۷۰ درصد آنها منجر به سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان در پایان اظهار کرد: بنده به نمایندگی از تمامی کارکنان انتظامی و مرزبانی به شما مردم عزیز اطمینان می دهم پلیس با توانمندی خودش به دنبال این است که قاطعانه و با اقتدار با مجرمان و هنجارشکنان برخورد نماید مردم بدانند پلیس با تمام وجود حق و حقوق شما را در هنگام مراجعت به مراکز انتظامی رعایت خواهد کرد و رسیدگی به مشکل شما را وظیفه ذاتی خود می داند چرا که خط قرمز پلیس قانون است و بر اساس همین محکم استوار در مقابل قانون شکنان خواهد ایستاد.جلب رضایت مردم بالاترین هدف پلیس است و افتخاری بالاتر از این نیست که خادم مردم باشد.