مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

آزمون کارشناسان رسمی استاندارد در استان مرکزی برگزار شد

مرکزی-کلمه نیوز- مدیر کل استاندارد استان مرکزی از برگزاری آزمون انتخاب کارشناسان رسمی استاندارد خبر داد.

سید سعید میر نظامی با بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، آزمون کشوری انتخاب کارشناس رسمی استاندارد روز جمعه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۲، در محل جهاد دانشگاهی استان مرکزی به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان می‌تواند برای انجام وظایف خود، اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکل‌های تخصصی ذی‌صلاح را به‌عنوان کارشناس رسمی استاندارد انتخاب و از آن‌ها استفاده کند.

میرنظامی افزود: در این آزمون، که به منظور دسترسی عادلانه و منصفانه برای همه شرکت‌کنندگان برگزار شد، ۳۷۶۵ متقاضی صدور اولیه و افزایش دامنه پروانه کارشناسی در سراسر کشور به صورت همزمان در چهار زمینه تخصصی استانداردسازی، تایید صلاحیت، اندازه شناسی و ارزیابی انطباق، پس از یازده سال وقفه در برگزاری آزمون مشارکت نمودند.

مدیر کل استاندارد تصریح کرد: نحوه انتخاب، حدود اختیارات و میزان حق‌الزحمه کارشناسان رسمی استاندارد بر اساس دستورالعملی است که به‌تصویب شورای‌عالی استاندارد می‌رسد.

در این آزمون که نخستین آزمون پس از ابلاغ روش اجرایی جدید توسط سازمان ملی استاندارد ایران بود، ۹۲ متقاضی در استان مرکزی، شامل ۶۴ آقا و ۲۸ خانم ثبت نام کرده‌ بودند.