برنامه‌های بسیج علمی فارس به مناسبت هفته بسیج اعلام شد؛

برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه علمی در استان فارس

فارس_ رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت.

کلمه نیوز_ مجید میکائیلی با اشاره به شعار هفته بسیج امسال تحت عنوان «بسیج امید ملت ایران، بسیج مقاومت و اقتدار ملی» گفت: در این هفته برنامه های مختلفی در سراسر استان فارس تدارک دیده شده و بیش از ۱۵۰ برنامه شامل صد برنامه عمومی و ۵۰ برنامه شاخص و تخصصی به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیج به عنوان یک مجموعه بزرگ مردم نهاد، آتش به اختیار و خودجوش برای رفع مشکلات کشور، نماینده مردم، از مردم ، با مردم، برای مردم و مظهر تحقق مردم سالاری دینی است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه دبیری کارگروه علمی و پژوهشی کنگره امیران و سرداران ۱۵ هزار شهید ولایتمدار استان فارس با سازمان بسیج علمی و ریاست آن به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس واگذار شده است، عنوان کرد: همزمان با هفته بسیج، برنامه های تخصصی این کنگره نیز آغاز خواهد شد.

وی درخصوص مهم ترین عناوین برنامه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس در سطح استان گفت: همایش نخبه پروری پایگاه های علمی در مقطع سنی نوجوانان در شیراز، اردوی راهیان پیشرفت به مقصد شهرک های صنعتی استان، همایش نخبگان صنعت و معدن، کارگاه ایده تا عمل ویژه دانش آموزان ممتاز مدارس و کارگاه ایده تا ثروت ویژه دانشجویان ویژه دانشجویان مهندسی از جمله عناوین برنامه های بسیج علمی فارس به مناسبت هفته بسیج است.

میکائیلی ادامه داد: از دیگر برنامه های ما در این هفته می توان به تجلیل از نخبگان بسیجی توسط پایگاه های علمی در سراسر استان، برگزاری همایش ایده شو با محوریت کسب و کارهای نوظهور در منطقه جنوب استان، برپایی نمایشگاه اختراعات و ابتکارات پایگاه های مقاومت بسیج، برپایی اولین نمایشگاه دستاوردهای دانش بنیان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و کلنگ زنی ساختمان مرکز رشد اشاره کرد.

به گفته وی برگزاری اختتامیه رویداد ایده پردازی، جهاد تبیین با موضوع نقش بسیجیان در پیشرفت علمی کشور، افتتاح مرکز علمی حقوقدانان، رویداد نیازهای فناورانه صنعت و برپایی میزهای خدمت و کلینیک های تخصصی از دیگر عناوین برنامه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به مناسبت هفته بسیج است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح نجما که مخفف نهضت جوانان مسئله محور انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در این طرح به جریان سازی پژوهشی و مسئله محوری در استان، تیم سازی برای حل مسائل مردم، شبکه سازی جوانان و هسته های مسئله محور، برگزاری رویداد و اشتراک گذاری الگوها و تجارب موفق در استان می پردازد.