دبیر علمی سومین جشنواره شعر انتظار:

سومین جشنواره سراسری شعر انتظار در اراک برگزار می شود

مرکزی-کلمه نیوز-دبیر علمی سومین جشنواره شعر انتظار از ارسال بیش از ۴۲۰ شعر به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک خبر داد.

دکترعباس احمدی افزود: این جشنواره از سری جشنواره های فرهنگی علمی و هنری امامت و مهدویت محسوب می شود که در ۳۱ استان در دانشگاه آزاد اسلامی در فاصله ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می گردد.

وی گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر انتظار تا ۲۰بهمن ماه سال جاری می باشد و آثار واصله در سه بخش عمومی (حرفه ای)، دانشگاهی و دانش آموزی داوری خواهند شد و در مراسم اختتامیه که در اول اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار خواهد شد.

احمدی بیان کرد: از ۱۲ اثر برتر با هدایای نقدی و اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره ، تقدیر به عمل خواهد آمد.

دبیر علمی سومین جشنواره شعر انتظار گفت:محورهای موضوعی جشنواره شامل همچون مدح و منقبت و و ذکر فضائل حضرت صاحب الزمان (عج)، انتظار فرج و نجوای شاعرانه با آن حضرت، شعر مهدوی با الهام از دعای ندبه و دعای فرج، جامعه موعود و سبک زندگی اسلامی ایرانی بر اساس معرفت مهدوی، انقلاب اسلامی و آمادگی جهانی برای انقلاب حضرت مهدی(عج)، و یژگیهای حکومت امام عصر، پیروزی مستضعفین، استکبارستیزی و عدالت گستری قیام حضرت مهدی(عج)، حکومت صالحان، اشتراکات ادیان و مذاهب در مقوله انتظار منجی، انتظار و جهاد تبیین می باشد.

وی بیان کرد: قرار است در مراسم اختتامیه، از کتاب منتخب اشعار جشنواره رونمایی شود.