مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی:

سه پروژه در دهه فجر افتتاح می شود

مرکزی-کلمه نیوز-مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: سه پروژه به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در این استان افتتاح می شود.

حمیدرضا رستمی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر، گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی سه پروژه را به صورت وبیناری افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: این پروژه ها بصورت ۲۱ طرح آموزشی شامل افتتاح ۱۵ آموزشگاه آزاد در سطح استان، افتتاح و تمدید ۴ مرکز جوار کارگاهی در صنایع از جمله مرکز جوار دانشگاه علوم پزشکی ساوه، افتتاح و رونمایی کارگاه هوش مصنوعی و هوش تجاری که برای اولین بار در کشور رخ می دهد و افتتاح کارگاه تولید محتوا در ساوه است.

رستمی در ادامه اظهار کرد: ۲۱مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۴۰۰ آموزشگاه آزاد و ۱۲۸ کارگاه آموزشی در استان فعال است.

وی ادامه داد: طرح تابستانه مهارت طی سال جاری در استان آغاز شده است که این طرح سه ساله و برای دانش‌آموزان زیر ۱۳ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال می باشد که هدف از اجرای این طرح برای دانش‌آموزان متوسطه اول کسب آمادگی تحصیلی برای انتخاب رشته متناسب با توانایی هایشان و برای دانش آموزان متوسطه دوم آماده کردن آنها برای ورود به دانشگاه بود تا در نهایت دانش آموزان در رشته ای تحصیل کرده باشند که در آن علاقمند و توانا می باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: قریب به ۲۴۰۰ دانش‌آموز در این طرح رایگان آموزش دیدند که با توجه به تفاهم‌نامه ای که با آموزش و پرورش منعقد شده است و ۵۰ درصد دانش‌آموزان شاخه کار و دانش در مراکز فنی و حرفه ای دوره می گذرانند جمعا با طرح مهارت ۴۵۸۱ دانش آموز شد از مهارت های فنی و حرفه ای در استان بهره مند شده اند که در این زمینه ۲۶۰ درصد تحقق تعهد داشته ایم.

وی اظهار کرد: عملکرد آموزشی فنی و حرفه ای استان مرکزی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته و سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال گذشته ۳۳ درصد رشد دارد و طی این دو سال گذشته آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی جمعا ۶۳ درصد رشد عملکرد در قیاس با سال ۱۴۰۰ را داشته است که نشان از حرکت روبه رشد آن دارد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: دو طرح ویژه را نیز طی سال جاری پیگیری کرده ایم که یک طرح آن به سرانجام رسید و دو ماهه پیش سامانه جستجوی شغل توسط وزارت کار راه اندازی شد که دو گروه متقاضیان نیروی کار و متقاضیان شغل در آن ثبت نام می کنند که عمدتا از مراکز فنی و حرفه‌ای هستند و قریب به ۱۸۵۰ نفر در این سامانه از مهارت آموزان فنی و حرفه ای ثبت نام کرده اند.

وی یادآور شد: به جز ۲۱ مرکز در پایگاه و تیم های سیار هم سازمان فنی و حرفه ای به مهارت آموزان و علاقمندان آموزش ارائه می دهد و هدف این سازمان برقراری عدالت اجتماعی در بین تمام اقشار جامعه بخصوص مناطق روستایی است که این مهم در استان مرکزی رعایت شده است.