کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه با حضور مسوولان ادارات و فرماندار شهرستان 

فارس_ همزمان با روز ملی آموزش محیط زیست و به نیابت از شهدای گرانقدر، کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه با مشارکت دوستداران محیط زیست و نهادهای این شهرستان انجام گرفت. 

کلمه نیوز_ این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره منابع طبیعی و شهرداری شهر خرامه و با حضور فرماندار شهرستان، اعضای شورای اداری و جوامع محلی شهرستان اجرا شد.

فرماندار شهرستان خرامه در حاشیه این مراسم با بیان اینکه درختکاری از سنت های حسنه دینی است که در دین مبین اسلام و آموزه های دینی به آن تاکید شده است افزود: فرهنگ سازی عمومی در جهت تحقق اهداف حفاظت، احیاء و توسعه پایدار محیط زیست و منابع طبیعی نظیر درختان، جنگل ها و مراتع باید از جمله مهمترین سرفصل های حفاظت از این نعمت خداوندی باشد و این مهم بایستی به وسیله مسوولان، نهادهای متولی و مردم صورت پذیرد تا افزون بر تامین نیاز اقتصادی و ایجاد اشتغال، نیازهای اجتماعی نیز مرتفع شود.

فرماندار خرامه با اشاره به اینکه فرهنگ توسعه فضای سبز باید ترویج شود و گسترش یابد ادامه داد: درختان نقش مهمی در دنیای صنعتی و مملو از آلودگی کنونی دارند و در زمره شریان های اصلی حیات این کره خاکی قرار می گیرند. گنجینه های ارزشمندی که سلامت جهانیان و محیط زیست را تضمین و به بهبود زیست بوم، پاکسازی هوا و کاهش آلاینده ها در کلانشهرها کمک می کنند.

لیلا نبی زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرستان خرامه نیز با تقدیر از حضور و حمایت های فرماندار شهرستان اظهار داشت: وجود درخت و توسعه درختکاری بر هیچ فردی پوشیده نیست. اهمیت این مقوله سبب شده است تا بسیاری از کشورهای دنیا برای پاسداشت این نعمت و تشویق مردم به کاشتن نهال و درخت، روزی را به موضوع درختکاری اختصاص دهند. از این رو در راستای تحقق این امر در جامعه ما هم از ۱۵ تا ۲۲ اسفند به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده که نخستین روز این هفته «روز درختکاری» نام گرفته و روز آموزش محیط زیست نیز نام دارد.

نبی زاده ادامه داد: به همین مناسبت مدیریت شهری همه ساله در این ایام با اجرای ویژه ‌برنامه‌های مختلف همچون اهدای نهال رایگان در مقابل پارک ها و فضاهای سبز برای افزایش سرانه فضای سبز و حفظ محیط‌ زیست گام برمی‌دارد. محیط زیست نیز ترویج درختکاری را جزو برنامه های اولویت دار خود می داند.