مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

جابه‌جایی بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در کشور در سال گذشته توسط ناوگان مسافری

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابه‌جایی بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در کشور در سال گذشته توسط ناوگان مسافری خبر داد.

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: تلاش‌های بسیار خوبی در استان مرکزی برای جابجایی مسافر در طول سال انجام شده و به نوعی در اجرای طرح‌های ویژه مانند نوروز، اربعین و ارتحال امام خمینی (ره) کمک حال استان‌های همجوار هم بوده است.

وی افزود: تمام این اقدامات باقیات الصالحات به شمار می رود که قدر مسلم برکتی برای سایر ایام سال خواهد بود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به بازدید از پایانه مسافربری اراک گفت: در بخش کالا و در بخش مسافری پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد که اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست. حمل و نقل نه تنها یک صنعت مشتق به شمار می‌رود بلکه در خدمت سایر فعالیت‌ها نیز قرار دارد.

باقرجوان یادآور شد: ارایه خدمات در ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، راهیان نور و اربعین حسینی لوح زرینی بر افتخارات و فعالیت ها به شمار می رود؛ فعالیت های حمل و نقل جاده‌ ای و این حجم از جابجایی در هیچ مکانی در دنیا اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

وی اضافه کرد: برای سال جاری فعالیت‌های بهتر و جدیدتری در دستور کار قرار دارد؛ موضوع مسافران چه در ناوگان شخصی و چه در ناوگان عمومی، ریلی، هوایی‌ و جاده‌ای این موضوع باید جدی گرفته شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر با تکمیل بانک‌های اطلاعاتی توسط نرم‌افزارهای هوشمند در اختیار، فعالیتهای ویژه‌ و گسترده‌ای بر اساس برنامه‌ریزی مدون اجرایی می‌شود که این مهم موجب بهره‌وری و مدیریت سیستمی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

باقرجوان ادامه داد: در حوزه جاده باید مردم را با بخش حمل و نقل و جاده‌ای آشتی داد، با تجمیع سامانه‌های موجود و با شناسنامه‌دار کردن، بهره‌وری در این بخش را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل بار و مسافر مزیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که مغفول مانده است افزود: مناسب‌ترین و چابک‌ترین شرایط در جابجایی بارهای سریع، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای می باشد ضمن اینکه این مهم مزیتی است که باید مورد ساماندهی قرار گیرد تا شرایط مطلوب‌تری ایجاد شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در بخش صنفی یکی از موضوعاتی که پیگیری می شود، بحث تعاونی است که می بایست حتماً تشکیل شود و یکی از مباحثی است که امسال به طور جدی باید به آن پرداخت.

باقرجوان با بیان اینکه وضعیت ناوگان استان مرکزی مطلوب است ولی کافی نیست. گفت: در این بخش ۱۸ درصد افزایش ظرفیت و افزایش فعالیت را شاهد هستیم و قطعاً در سال جاری این رقم افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ میلیون مسافر در کشور جابجا شده است. در مورد افزایش کرایه حمل مباحثی مطرح است و بخشنامه‌ای از سوی ریاست سازمان اعلام شده و طی آن مقرر شده که رانندگان موظف هستند نسبت به تغییر وضعیت اتوبوس خود اقدام و شرایط لازم را در وسیله نقلیه خود فراهم کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به بازدید از وضعیت ناوگان گفت: این موضوع نقطه عطفی است تا بتوان سرمایه‌گذاران را جذب کرد ضمن اینکه تلاش‌های خوبی در زمینه ارائه تسهیلات به ناوگان های حمل و نقل صورت گرفته است.

باقرجوان بیان کرد؛ باید از تسهیلات برای اورهال و کیفیت خدمات استفاده شود تا به ظرفیت‌های موجود کمک شود و بدنبال آن وضعیت ناوگان ارتقاء یابد.