در هفتمین روز از نوروز 1403 انجام شد؛

خدمت رسانی امدادگران اورژانس ۱۱۵ فارس در ۷۹۳ ماموریت امدادی

فارس_ نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، روند ارایه خدمات سلامت به مردم و مسافران نوروزی در هفتمین روز از فروردین را اعلام کرد.

کلمه نیوز_ دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» گفت: در هفتمین روز از فروردین ۱۴۰۳، مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه به ۱۱ هزار و ۱۸۱ مراجعه کننده خدمت رسانی کرده اند که از این تعداد، ۵۰۷ مورد مربوط به علایم تنفسی، ۲۷۲ مورد مربوط به علایم گوارشی و ۵۵۱ مورد نیز مربوط به حوادث ترومایی بوده است.

او همچنین از انجام ۳۲۵ عمل جراحی در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در ادامه این گزارش به فعالیت های مجموعه بهداشت در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: بازرسان بهداشتی استان در هفتمین روز از فروردین، دو هزار و ۹۱ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان داشته و ۴۲ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

دکتر هاشمی اصل اضافه کرد: در این روز پنج مرکز متخلف در زمینه رعایت موازین بهداشتی تعطیل و دو هزار و ۳۵۶ کیلوگرم_لیتر مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی نیز کشف و معدوم سازی شده است.

او با اشاره به دیگر محور فعالیت مجموعه بهداشت استان؛ تعداد بیماران ویزیت شده در مراکز خدمات جامع سلامت در شبانه روز گذشته را نیز ۹ هزار و ۹۳۴ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین یک مادر باردار نیازمند به مراقبت های ویژه نیز با پیگیری کارشناسان سلامت استان، به بیمارستان اعزام شد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در این بازه زمانی، کارشناسان معاونت غذا و دارو ۱۳۲ مورد بازدید از سطح داروخانه ها، کارخانه ها و شرکت های مواد غذایی استان داشته و پاسخگوی ۱۴۰ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو در خصوص مسایل این حوزه بودند.

دکتر هاشمی اصل مجموع ماموریت های اورژانس ۱۱۵ در شبانه روز گذشته را نیز ۷۹۳ مورد اعلام کرد که ۱۲۷ مورد مربوط به سوانح ترافیکی و سایر موارد نیز مربوط به موارد غیرترافیکی بوده است.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بالگردهای اورژانس فارس در شبانه روز گذشته، برای انجام دو ماموریت امدادی، به پرواز درآمدند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در ادامه با بیان اینکه در سوانح ترافیکی شبانه روز گذشته، ۱۴۵ نفر مصدوم شده اند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۱ مصدوم بستری شده و ۴۴ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی آمار مراجعه به کمپ های نوروزی اورژانس در شبانه روز گذشته را ۲۴ مورد و آمار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شبانه روز گذشته را نیز سه نفر اعلام کرد که با کمک امدادگران اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.