مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان خبر داد؛

برگزاری برنامه های متنوع قرآنی در کتابخانه های عمومی استان هرمزگان

هرمزگان/ کلمه نیوز- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان به تشریح برگزاری برنامه های متنوع قرآنی در کتابخانه های عمومی پرداخت.

فرشاد محمدی ضمن  تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اشاره به نقش کتابخانه ها به عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی در کنار سایر وظایف سازمانی بیان داشت: انس با قرآن، یعنی آموختن قرآن (قرائت صحیح قرآن)، استمرار بر قرائت قرآن، فهم قرآن و تدبردر آیات آن و عمل به قرآن؛ اما کمال انس با قرآن، زمانی حاصل می‌شود که موجب تغییر رفتار شود؛ بدان صورت که شخص و به دنبال آن جامعه، به آرامشی معنوی دست پیدا کنند و از دغدغه‌هایی که‌گریبان‌گیر افراد یا جامعه غیردینی است، رهایی یابند.
وی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، برنامه های مختلف فرهنگی از قبیل محفل انس با قرآن، نشست های تخصصی آداب ضیافت با حضور کارشناسان مذهبی، قصه گویی با محوریت داستان های قرآنی، نشست های جمع خوانی و همچنین نشست های کتابخوان به صورت مستمر در کتابخانه های استان هرمزگان برگزار می شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با اشاره به کتاب مسطورا افزود: طرح مسطورا با محور ۱۵۰ فراز قرآنی با هدف تبدیل مفاهیم قرآنی به ادبیات گفتمانی و انس بیشتر با قرآن و پیاده شدن آن در زندگی همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان نیز اجرایی می شود.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در پایان اظهار داشت: محافل انس با قرآن ویژه اعضای کودک و نوجوان ، قطعا به تربیت آنها کمک می کند همچنان که بزرگان گفته اند قرآن کتاب تربیت است و برای تربیت انسان ها نازل شده است از همین رو می تواند زمینه تربیت دینی فرزندان ما که مهمترین هدف خلقت انسان است را فراهم آورد.

پایان خبر/