مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

ثبت بیش از ۲۷۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی طی سال گذشته

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در طول سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۹ میلیون تردد توسط ۷۰ دستگاه سامانه تردد شمار برخط در جاده‌های استان ثبت شده است.

مهرداد جهانی با بیان اینکه ۷۰ سامانه هوشمند ترددشمار آنلاین(برخط) در محورهای استان در سال گذشته فعال بودند، اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده های این سامانه ها در سال گذشته بیش از ۲۷۹ میلیون و ۱۱۱ هزار وسیله نقلیه در راه های استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه از مجموع ترددهای ثبت شده در راههای استان حدود ۲۰ درصد آن مربوط به ناوگان سنگین است، افزود: طی سال گذشته بیش از ۵۵ میلیون و ۵۷۷ هزار خودرو در محورهای استان تردد داشته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: همچنین در این مدت یک میلیون و ۶۷۲ هزار و ۱۲۳ تردد ناوگان اتوبوسی نیز توسط سامانه های ترددشمار استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد در مجموع افزایش داشته است.

جهانی ادامه داد: ۵۷ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۱۵۲ دستگاه انواع وسیله نقلیه در یک سال گذشته وارد استان شده و همچنین در این مدت بیش از ۵۸ میلیون و ۲۸۹ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه از استان خارج شده است که بر این اساس استان مرکزی پس از استان‌های تهران و البرز در رتبه سوم کشور در بحث ورود و خروج وسایل نقلیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ۶۲ درصد تردد خودروها در استان غیر بومی هستند، یادآور شد: ورود خودروها به مرکز استان(اراک) با ۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ میلیون و ۱۸۹ هزار تردد رسیده بود؛ همچنین ۲۶ میلیون و ۹۹ هزار خودرو نیز از این شهر خارج شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه آزادراه تهران – ساوه و بالعکس و بزرگراه اراک – سلفچگان در مجموع با حدود ۳۴ میلیون تردد سه محور پرتردد استان در سال گذشته بودند، خاطرنشان کرد: بیشترین تخلف ثبت شده توسط دوربین های ثبت تخلف در محورهای ازنا-شازند، اراک-خمین و جاده قدیم ساوه-همدان رقم خورده است.

جهانی با بیان اینکه میانگین سرعت خودروهای عبوری از راه‌های استان برابر با ۸۵ کیلومتر بر ساعت است ادامه داد: ۷۰ درصد ماندگاری خودروها در استان کمتر از یک روز است.