محبوب‌ترین آهنگ‌هایی که ایرانیان در۱۴۰۰شنیدند

گروه فرهنگی: سامانه بیپ تونز بر اساس اطلاعات و آماری که از عملکرد کاربران خود در سال ۱۴۰۰ داشته، ده آهنگ پرمخاطب سال ۱۴۰۰ را معرفی کرده است. این آهنگ‌ها بیشترین دانلود را در این سامانه داشتند و در بین اسامی خوانندگان ده آهنگ پردانلود سال ۱۴۰۰ نام محسن چاووشی و همایون شجریان بیشتر از […]

گروه فرهنگی: سامانه بیپ تونز بر اساس اطلاعات و آماری که از عملکرد کاربران خود در سال ۱۴۰۰ داشته، ده آهنگ پرمخاطب سال ۱۴۰۰ را معرفی کرده است. این آهنگ‌ها بیشترین دانلود را در این سامانه داشتند و در بین اسامی خوانندگان ده آهنگ پردانلود سال ۱۴۰۰ نام محسن چاووشی و همایون شجریان بیشتر از همه به چشم می‌خورد. نکته جالب این فهرست حضور آهنگ‌های مختص به سریالهای اختصاصی پلتفرم‌های نمایش خانگی بوده که نشان می‌دهد محصولات این پلتفرم‌ها از لااقل از لحاظ موسیقایی در بین مردم هوادار دارند.

بیپ تونز در صفحه اینستاگرامی خود به معرفی این آهنگ‌ها پرداخته و از هر قطعه موسیقایی یک پست پانزده ثانیه‌ای منتشر ساخته است. آنطور که از این فهرست برمی آید پردانلودترین آهنگ سال ۱۴۰۰ قطعه موسیقایی هوای زمزمه‌هایت از همایون شجریان است که مربوط به فصل اول سریال می‌خواهم زنده بمانم، پخش شده از پلتفرم فیلیمو است. این سریال در زمان پخش با اقبال خوبی از تماشاگران روبرو شده بود و گفته می‌شود فصل دوم آن نیز در حال ساخت است.

دومین آهنگ پردانلود سال ۱۴۰۰ نیز قطعه موسیقایی دیگری از همین سریال با آواز همایون شجریان است. آهنگ یک نفس آروزی تو که دومین آهنگ پرمخاطب بین دوستداران موسیقی شناخته شده است.سومین آهنگ پردانلود ۱۴۰۰ نیز متعلق به یک قطعه موسیقی از همایون شجریان به همراهی نصرت فاتح علی‌خان است. آهنگ شعله ور که سومین آهنگ پردانلود سال ۱۴۰۰ شناخته می‌شود با تنظیم سهراب پورناظری به بازار عرضه شده است.
حکمرانی همایون شجریان در این فهرست ادامه دارد و چهارمین آهنگ پردانلود سال ۱۴۰۰ نیز متعلق به همین خواننده است و بال رویایی عشق نام دارد.

قطعه موسیقی ماهی کنار رود از محسن چاووشی پنجمین آهنگ این فهرست به شمار می‌رود و می‌توان گفت اولین آهنگ پاپ در این فهرست است. حجت اشرف زاده با قطعه موسیقی پرطرفدار زیبای منی در جایگاه ششم این لیست قرار دارد و پس از آن دوباره محسن چاووشی با آهنگ دیوونه در رتبه هفتم قرار دارد. از زمان عرضه این آهنگ مدتها می‌گذرد و مربوط به سریال شهرزاد بوده ولی همچنان در بین هواداران محبوب است.

اهنگ کجا بودی از محسن چاووشی رتبه هشتم این فهرست را دارد. این قطعه موسیقی نیز مربوط به سریال خسوف پخش شده از پلتفرم آنلاین نماوا است. آهنگ اسدالله از این خواننده نیز رتبه نهم را دارد و اولین آهنگ مذهبی این فهرست به شمار میرود.فهرست بیپ تونز از ده آهنگ پردانلود در سال ۱۴۰۰ با قطعه موسیقی یک خواننده نوپا با نام راغب تمام می‌شود، آهنگ هوای عشق که توانست این خواننده را در بین دوستداران موسیقی محبوب کند.