طرح هادی روستاهای خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به مشکلاتی که برای روستاها ایجاد شده، در خصوص طرح هادی روستاهای استان تصمیمات گرفته شد و در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش کلمه نیوز؛ یعقوبعلی نظری در مراسم بزرگداشت نهم اردیبهشت ماه و روز شوراها گفت:  بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بنا است که نهایتاً تا پایان مهرماه سال جاری طرح هادی روستاها برای هزار روستا در استان خراسان رضوی بازنگری شود و همه زمینه‌های آن نیز آماده‌است.

وی با بیان این که در این راستا نیز بنیاد مسکن هم عزم جدی دارد که این مشکل حل شود و ۶ ماه هم فرصت دادیم که نقشه‌برداری و طراحی انجام خواهد شد، ادامه داد: دومین مورد مسکن است که در تلاشیم با مشارکت بنیاد مسکن رقم آن به ۱۰۰ هزار تا واحد روستایی برسد و در چهار سال آینده نیز  امیدواریم این رقم به ۱۵۰ هزار هم برسد.

استاندار خراسان رضوی گفت: بنده و همه مسئولان استانی، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها که به مردم خراسان رضوی معرفی می‌شوند جز نگاه خدمت‌گزاری انگیزه و نگاه دیگری نداریم.

وی افزود: مایه ی بقای نظام مقدس اسلامی حمایت و حضور مردم است و ما با خدمت‌گزاری به مردم وظیفه خود را نسبت به حفظ این نظام انجام می‌دهیم، بنابراین نگاه ما نگاهی اعتقادی و خدمت ما به مردم هم خدمتی اعتقادی

است و عزم و اراده ما برای خدمت به مردم و  حل مسائل و مشکلات مردم جدی است چرا که ما از خود مردم برخاسته‌ایم و متعلق به مردم هستیم و همانند مردم نگاهمان به نظام و انقلاب است و از اینکه امروز مسئولیت را پذیرفتیم و موجب افتخار ماست به‌شرط خدمت‌گزاری چرا که معتقدیم  جز خدمت‌گذاری چیز دیگری نداریم و تحقق اهداف اسلامی جز با خدمت به مردم میسر نخواهد شد.

یعقوبعلی نظری ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی که طی  ماه گذشته در استان خراسان رضوی فراهم‌شده است، اگر جریان اقتصادی استان راه بیفتد و در سیر و مسیر طبیعی خودش قرار بگیرد بسیاری از مشکلات یکی یکی حل خواهد شد، بنابراین ما هم باید به مسائل و هم جریان حل مشکل بپردازیم.

وی گفت: با توجه به برنامه‌های صورت‌گرفته امیدوار هستیم طی امسال حل اساسی و اولیه مسائل صورت بگیرد تا جریان اقتصادی ما با همت و تلاش مردم مسیر طبیعی خود را پیدا کند که در این راستا منابع اصلی پیش‌بینی‌ و رویکردها و اهداف برای دستگاه‌ها مشخص و تبیین شده‌است.

استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه زیرساخت‌ها، زیرساخت‌های استان خراسان رضوی  عقب‌افتادگی‌های جدی دارد که تلاش داریم در این مدت پروژه‌ها را به‌صورت تقدم و تأخر به سرانجام برسانیم که سه پروژه ویژه و کلان داریم که از طریق تامین منابع خاص اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: در استفاده از منابع طبیعی بسیار عملکرد ضعیف دارد و تنها دو درصد از منابع طبیعی خود استفاده کرده‌است تلاشمان این است استفاده از منابع ملی را با ظرفیت‌هایی که داریم ظرفیتش را افزایش دهیم و امیدواریم

که در سه سال پروژه های مربوط به سفر ریاست جمهوری در استان خراسان رضوی به خوبی انجام شود.