رییس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه:

مشهد در دیپلماسی سلامت، سرآمد شهر‌های ایران است

رییس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه گفت: کلانشهر مشهد در حوزه دیپلماسی سلامت و ارایه خدمات در این عرصه پیشرو و سرآمد شهر‌های ایران است.

به گزارش کلمه نیوز، محمد بهشتی منفرد در گردهمایی بین المللی ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی وگردشگری سلامت در مشهد افزود: طبق اسناد و اطلاعات موجود هم اکنون در مشهد امکان معالجه و درمان هر نوع بیماری وجود دارد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته بسیاری از سفیران کشور‌های مختلف در مشهد از امکانات و خدمات پزشکی و درمانی بازدید کردند که خود نشان از جایگاه این کلانشهر در حوزه گردشگری سلامت دارد.
رییس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت‌ها و امکانات مشهد در حوزه سلامت و به خصوص در حوزه تجهیزات پزشکی با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان شده است برای نمایندگان کشور‌های مختلف شایان توجه بوده است.
بهشتی منفرد افزود: برقراری و افزایش دوباره پرواز‌هایی مستقیم از مشهد با کشور‌های دیگر بعد از کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا رونق دوباره‌ای به حوزه گردشگری سلامت در این شهر داده است.
وی اضافه کرد:نگاه امروز وزارت امور خارجه به دیپلماسی سلامت علاوه بر آثار اجتماعی و فرهنگی دیدگاه و رویکرد اقتصادی هم هست و هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشور‌های دنیا در زمینه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نیز سلامت قایل نیستیم و آمادگی میزبانی کامل از اتباع کشور‌های مختلف را داریم.
رییس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه گفت: دفتر وزارت امور خارجه در شمال شرق با همه امکانات خود در خدمت کشور‌های علاقه‌مند برای برقراری و توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها به خصوص حوزه گردشگری سلامت است.