کتب تفسیری رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا (ع) رونمایی شد

آیین رونمایی از کتب تفسیری رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد برگزار شد.

به گزارش کلمه نیوز، امروز طی مراسمی از کتب تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر سوره‌های حمد، بقره، حشر و جمعه که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است، رونمایی شد.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در این مراسم که در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد برگزار شد، با اشاره به کتب تفسیری مقام معظم رهبری، اظهار کرد: یکی از سوره هایی که رهبری تفسیر کردند، سوره حشر است، نکته مهم در تفسیر این سوره تطبیق آن با شرایط امروز است.

وی به آیه دوم این سوره مبارکه اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه می فرماید: خدا بود که کفار را از خانه‌اش بیرون کرد، فکر نمی‌کردید آن‌ها بروند و خودشان هم حس نمی‌کردند کسی آن ها را از خانه‌شان بیرون کند اما از راهی که باور نمی کردند وحشت آن‌ها را فرا گرفت و تمام پرونده‌ها را با دست خودشان خرد کردند، عبرت بگیرید.انگار این آیه برای ۱۳ آبان آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه متاسفانه کارهایی که با قرآن می کنیم تقدسی و دکوری شده است، تاکید کرد: در انتخاب همسر، تربیت فرزند، انتخاب شغل، شهرسازی و تمام شئون زندگی باید قرآن محور باشیم. در قرآن تبلیغات چهره به چهره داریم اما تشکیلات ما آن را فراموش کرده است. باید قرآن را جدی بگیریم و برای امروز از آن درس بگیریم.

همچنین در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله مصباح عاملی مدیر حوزه‌های علمیه خراسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، مدیرعامل انتشارات انقلاب اسلامی و مدیر دفتر نمایندگی موسسه انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد از چهار کتاب تفسیری رهبر معظم انقلاب شامل سوره‌های حمد، حشر، جمعه و بقره رونمایی شد.