دادستان کرمانشاه:

آموزش های پیشگیرانه بیماری های واگیردار به زوار داده شود

کرمانشاه - کلمه نیوز - شهرام کرمی در جمع خبرنگاران، بااشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، اظهارکرد: در این راستا، همه دستگاه های اجرایی استان باید در حوزه کاری خود آمادگی کاملی برای خدمت رسانی به زائرین داشته باشند.

وی با تاکید براینکه یکی از مهمترین مسائلی که در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد، بحث سلامت زائرین است، اعلام کرد: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامت زائرین، دانشگاه علوم پزشکی مکلف است، ضمن نظارت بر شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی، بروشورهای بهداشتی را تهیه و در اختیار زائرین قرار دهد. 
دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه حضور یک جمعیت انسانی متحرک با حجم بسیار زیاد در مکانی مشخص، احتمال بروز بیماری های واگیر را بیشتر می کند، بنابراین لازم است که موارد پیشگیرانه به زوار آموزش داده شود. 
وی خاطرنشان کرد: بازرسی بهداشتی از مدیریت پسماند موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و محل‌های اسکان زائران با اولویت بهداشت فردی از جمله واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله را  مورد بررسی قرار دهند. 
کرمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری جمعیت هلال احمر استان نسبت به استقرار اکیپ های درمانی و امدادی در محل موکب ها و مسیرهای تردد اقدام کند. در این راستا لازم است برای خدمات اورژانسی آمادگی جدی وجود داشته باشد و تیم های واکنش سریع برای خدمات رسانی فوری آماده باشند.
دادستان کرمانشاه یادآورشد: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به آمادگی حداکثری ناوگان عملیاتی ۱۱۵ برای پاسخگویی به حوادث احتمالی نظارت کرده و ضمن تجهیز آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس ها محل های مناسب برای استقرار آن ها را جانمایی کند.
کرمی در پایان اعلام کرد: با توجه به حجم بالای تردد زوار و در نتیجه افزایش احتمال وقوع حوادثی چون سوانح رانندگی در مسیرهای منتهی به مناطق مرزی، پایگاه انتقال خون استان آمادگی لازم را برای امدادهای خونی و فرآورده های خونی داشته باشد.