نصب سکسیونر باس سکشن بر روی باسبار ۶۶کیلو ولت ایستگاه شهید همت شیراز

فارس_ با نصب سکسیونر بر روی باسبار ۶۶ کیلو ولت ایستگاه شهید همت شیراز ، شرکت برق منطقه ای فارس گام تازه ای برای تامین و انتقال برق در بخش وسیعی از شهر شیراز برداشت.

کلمه نیوز_ عبدالرضا حیدری رئیس اداره بهره برداری برق منطقه‌ای فارس در ناحیه ۴شیراز شرکت با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: با توجه به بار زیاد ایستگاه شهید همت که حدود ۶۱ مگاوات بودو عدم امکان سرویس سکسیونرهای متصل به باسبار این ایستگاه همچنین جهت تامین و انتقال برق و عبور مطمئن از پیک بار ۱۴۰۳ زمینه ای فراهم شد تا همکاران بهره برداری به کمک مجری بهینه سازی ومدیریت دیسپاچینگ ، طرح نصب سکسیونر بر روی باسبار ۶۶کیلوولت ایستگاه برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

حیدری در ادامه گفت: در همین راستا با طراحی که روی یکی از ترانسهای ۶۶به ۲۰ کیلو ولت انجام گرفت، از خاموشی برق مشترکین جلوگیری به عمل آمد و ظرف مدت ۴ روز با خاموشی باسبار سکسیونر باس سکشن نصب و به بهره برداری رسید بطوریکه اجرای این طرح کمک موثری برای زمینه سازی تامین و انتقال برق و عبور مطمئن از پیک بار ۱۴۰۳ است.

رئیس اداره بهره برداری ناحیه ۴ برق منطقه‌ای فارس ، افزایش کارآیی و بهره‌وری ، افزایش قابلیت اطمینان ایستگاه و امکان سرویس باسبارهای ۶۶ کیلو ولت ، افزایش طول عمر سکسیونرهای متصل به تجهیزات انتقال برق با امکان سرویس سالیانه تجهیزات و جلوگیری از فرسودگی آنها ، کاهش خاموشی مشترکین و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری را از اهداف این طرح برشمرد.

حیدری در ادامه از حمایت دکتر فرامرزی معاون بهره برداری ، مجید پور مدیر دیسپاچینگ ، بینا مدیر امور شمال و غرب ، صفاری مجری بهینه سازی و سایر همکاران که در این پروژه مهم همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.