نخعی: مردم دست از آرمان‌های اصیل انقلابی برنمی‌دارند

به گزارش ایسنا، مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۲۱ اسفند صحن مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند تاکید کرد:  از مردم ایران که با وجود توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده دشمنان در انتخابات شرکت کردند و یک […]

به گزارش ایسنا، مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۲۱ اسفند صحن مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند تاکید کرد:  از مردم ایران که با وجود توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده دشمنان در انتخابات شرکت کردند و یک بار دیگر گام بلندی در راه اعتلا منافع ملی و سرافرازی ایران برداشتند، تشکر می‌کنم.

وی همچنین خواستار رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه خود شد و گفت: آمارهای تورمی و مقایسه آن با سبد معیشت توده‌های مستضعف و دهک‌های پایین جامعه بسیار نگران‌کننده است. ریزش مداوم ارزش پول ملی آثار جبران‌ناپذیری را در کشور به وجود می‌آورد و بروکراسی و فساد در سیستم‌های اداری بلای جان مردم شده است اما در مقابل متاسفانه شاهد ناهماهنگی در بخش‌های مختلف اجرایی کشور، به خصوص در تیم اقتصادی دولت هستیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه راهکار این مسائل تنها قانون‌گذاری نیست، عنوان کرد: ما در همین مجلس یازدهم قوانین متعددی را تصویب کردیم اما اثر آن را در جامعه نمی‌بینیم؛ علت آن هم این است که باید یک اراده جدی در دولت و سیستم اجرایی کشور برای حل چالش‌های کشور به وجود بیاید و وجود داشته است.

نخعی با تاکید بر اینکه باید پویایی و نشاط به سیستم‌های اجرایی کشور برگردد، ادامه داد: این مسئله راهکاری جز استفاده از نیروهای متخصص، جوانان کاربلد و متعهد ندارد. در شرایطی که دشمنان این کشور به رهبری آمریکا تمام قد علیه ما ایستاده‌اند و از همه حربه‌ها علیه کشور ما استفاده می‌کنند ما وقتی برای آزمون و خطا، پارتی‌بازی، سیاسی‌کاری و رفیق‌بازی در به کار گیری نیروها نداریم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور و وزرای دولت مبنی بر اینکه این نیروهای متخصص به سراغ شما نمی‌آیند، شما باید به سراغ آن‌ها بروید، گفت: مردم ما با وجود همه این مشکلات، دست از آرمان‌های اصیل انقلابی خودشان برنداشته و برنخواهند داشت. یکی از این آرمان‌ها دفاع از مظلومین در هر کجای جهان است.

نخعی در ادامه اشاره به همراهی مردم ایران با مردم مظلوم غزه و فلسطین، تاکید کرد: ۱۵۷ روز از جنگ اخیر غزه می‌گذرد، آمار شهدا از ۳۱ هزار نفر عبور کرده و تعداد مجروحین این جنگ به ۷۳ هزار نفر رسیده است. نسل‌کشی فلسطینیان در مقابل چشم جهانیان و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری اتفاق می‌افتد و متاسفانه شاهد سکوت مرگ‌بار دولت‌ها، به‌ویژه دولت‌های اسلامی و عربی هستیم. ۶۰ درصد نفت رژیم منحوس صهیونیستی توسط آذربایجان و قزاقستان که دو کشور اسلامی هستند، تامین و از طریق خط لوله‌ای که از کشور ترکیه می‌گذرد و بندری که متعلق به این کشو اسلامی است، منتقل می‌شود. سرمایه‌گذاران اصلی میادین گازی این رژیم اماراتی‌ها و خریداران اصلی آن، مصر و اردن هستند.

وی با طرح این پرسش که «آیا مردم آذربایجان و قزاقستان نمی‌دانند سرمایه‌ای که متعلق به ایشان است صرف حفظ منافع این رژیم منحوس می‌شود و نباید اعتراض کنند؟» افزود: آیا مردم امارات می‌دانند پول مالیات آن‌ها صرف سرمایه‌گذاری در میادین گازی این رژیم می‌شود؟ آیا مردم مصر و اردن نمی‌دانند پول گازی که پرداخت می‌کنند صرف نسل‌کشی هم‌کیشان آن‌ها در فلسطین می‌شود و با این پشتوانه‌ها مردم مسلمان و مظلوم را قتل‌عام و نسل‌کشی می‌کنند؟

این نماینده مجلس اظهار کرد: ننگ بر این دولت‌ها که به دلیل منافع دنیایی اینطور چشم خود را بر روی حقیقت بسته‌اند؛ وجدان‌های این دولت‌ها و ملت‌ها کی قرار است بیدار شود و این وضعیت بالاخره سرو سامان  و ملت مظلوم فلسطین نجات پیدا کند؟ درخواست عاجزانه ما از همه نهادهای بین‌المللی، ملت‌ها و دولت‌ها که برادر مقابل نسل‌کشی مردم مطلوم فلسطین و حقی که از آنها ضایع می‌شود، سکوت نکنند.

انتهای پیام